WIADOMOŚCI

600 metrów wyprzedzania na każdym torze?
600 metrów wyprzedzania na każdym torze?
Jak dowiedział się serwis Autosport.com, FIA poinformowała zespoły o szczegółach dotyczących stosowania ruchomego tylnego skrzydła podczas pierwszych czterech wyścigów sezonu.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg


Ciało zarządzające sportem zgodziło się także na przeprowadzenie merytorycznej dyskusji z ekipami, aby zapewnić, że nowinka techniczna sprawdzi się w praktyce a zarazem nie za bardzo ułatwi wyprzedzanie.

W myśl propozycji FIA kierowcy na każdym torze podczas wyścigu będą mieli 600-metrową strefę wyprzedzania, która zostanie zlokalizowana na głównej prostej (niekoniecznie start-meta).

Dodatkowo, w trakcie treningów i co ważniejsze, kwalifikacji kierowcy będą mogli dowolnie korzystać z ruchomego tylnego skrzydła. Podczas wyścigu kierowca otrzyma sygnał pozwalający na aktywację tylnego skrzydła dopiero w chwili, gdy na poprzedzającym główną prostą zakręcie będzie poruszał się za jadącym przednim bolidem w odległości mniejszej niż 1 sekunda. System nie będzie działał przez pierwsze dwa okrążenia wyścigu.

Aby kibice mogli zorientować się w tych momentach na torze zostaną namalowane specjalne oznaczenia. I tak, początek strefy wyprzedzania zlokalizowany na głównej prostej będzie oznaczony pojedynczą linią. Strefa, w której będzie dokonywany pomiar odległości między bolidami zostanie oznaczona na zakręcie poprzedzającym główną prostą dwoma liniami, które oprócz informacji dla kibiców mają także stanowić zapasowy, wizualny pomiar odległości dla sędziów, w przypadku gdyby zawiodły elektroniczne systemy pomiarowe.

Według wstępnych wyliczeń ruchome tylne skrzydło na wspomnianym odcinku 600 metrów może dać różnicę 10 - 12 km/h w zależności od projektu bolidu.

FIA chce przeprowadzić pierwsze testy systemu podczas przyszłotygodniowych testów w Jerez. Ostateczny sprawdzian systemu zostanie przeprowadzony w Bahrajnie. Jeżeli okaże się, że 600-metrowy odcinek wyprzedzania jest zbyt długi zostanie on skrócony, tak aby nie ułatwiać zbyt mocno wyprzedzania.

Robert Kubica, który wczoraj rozpoczął pierwsze testy R31 w wywiadzie dla brytyjskiego serwisu stwierdził, że ruchome tylne skrzydło daje zdecydowanie lepszy zastrzyk osiągów aniżeli aktualna wersja system KERS.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

87 KOMENTARZY
avatar
krzysiek000

03.02.2011 11:09

0

To z kolei nie będzie sprawiedliwe dla tych, co bronią swojej pozycji...


avatar
atomic

03.02.2011 11:11

0

gość ,który będzie nadzorował możliwość wyprzedzania będzie się nieżle bawił


avatar
kempa007

03.02.2011 11:12

0

mysle, ze to automatem bedzie szlo.. niby wszedzie pisza, ze to maja sedziwoie robic, ale przeciez to chyba fizycznie nie mozliwe..., ewentualnie sedzie bedzie tylko naciskal przycisk jak mu system powie, ze ma to zrobic. @1 ten ktory zostanie wyprzedzony bedzie mgol sie odegrac na nastepnym okrazeniu, wiec kazdy ma tak samo ;-)


avatar
ravek29

03.02.2011 11:17

0

to są jakieś jaja... zawsze może wkraść się błąd ludzki tudzież zagrać prywatne preferencje! gdzież tu sportowy duch i pełny pokaz możliwości technicznych danego zespołu??? Niedługo FIA zakaże ruszać kierownicą a w zamian sędziowie dostaną joysticki tudzież gamepady i dopiero będą się bawić... po prostu żenada....


avatar
adazn

03.02.2011 11:19

0

To jest głupie!! Wychodzi na to, że każdy kierowca, który pozwoli przeciwnikowi na zbliżenie poniżej sekundy musi poddać się na odcinku 600m! Nie może użyć ruchomego skrzydła to oddaje pozycję!


avatar
adazn

03.02.2011 11:21

0

Jeszcze jedno! A kto będzie dawał znak do wyprzedzania, czyli de facto zapalał kontrolkę w bolidzie?


avatar
TomPo

03.02.2011 11:27

0

W dziwną stronę zmierza ta F1... niestety :/ Może się doczekamy niedługo jakieś rewolty gdy się zbuntują, bo to coraz mniej ma wspólnego ze ściganiem i współzawodnictwem człowiek + maszyna... a coraz bardziej maszyna + dziwadła a człowiek... człowieka niedługo się wysadzi z kokpitu bo w sumie tylko zbędny balast będzie robił.


avatar
Fura

03.02.2011 11:28

0

To jest jakiś żart? Co to ma być? Myślałem ze to są wyscigi... a brzmi jak jakas gra komputerowa ;/ typu załadowało się nitro to mogę je użyć ;/ eh żałosne...


avatar
f1cypis

03.02.2011 11:29

0

6. adazn chyba kierowca wyprzedzany będzie machał ręką:)


avatar
Robert_14

03.02.2011 11:33

0

Dokładnie, prawie jak w NFS. Kubica też na to narzekał, że zamiast ścigać się kierowca musi naciskać przyciski na kierownicy...


avatar
adazn

03.02.2011 11:34

0

Może ktoś skomentuje? Co będzie jak Alonso, lub Hamilton "oddają" pozycję? Zobaczyć ich minę- bezcenne!


avatar
adazn

03.02.2011 11:36

0

Vettel będzie się pukał wczoło!


avatar
radzix

03.02.2011 11:37

0

dla mnie to jest bzdura i nie ma nic wspólnego z wyścigami


avatar
Rafał137

03.02.2011 11:47

0

to jest przykre.... niestety


avatar
oshi

03.02.2011 11:52

0

To tak samo (tylko inaczej brzmi xD) jakby w regulaminie napisali, że jeśli kierowca ma za sobą kogoś ze stratą poniżej 1 s, to musi dać się wyprzedzić.... Brak słów, co to się powyrabiało w tej F1???


avatar
pz0

03.02.2011 12:02

0

Szkoda że tylko na jednej prostej. Wygląda na to że na reszcie toru nie będzie podejmowana walka (no może poza Hamiltonem). Dobre i to. Myślę że na Spa będzie więcej stref wyprzedzania. Żeby wyprzedzić to jednak bolid musi być nie tyle szybki na prostej ile musi dobrze trzymać w zakrętach, Ewentualne braki na prostej nadrobi dziura w skrzydle. Obrona będzie teraz polegała na zgubieniu przeciwnika na poprzedzającym zakręcie na ponad sekundę. Może być nawet ciekawie. Ja nie podnoszę lamentu. Zobaczymy co wyjdzie w praniu.


avatar
Wiater

03.02.2011 12:02

0

Ale jaja :P Będą musieli zużyć cały zapas KERSu i 600m bez docisku a to i tak moze nie wystarczyc jeżeli broniący się bolid także użyje kersu :P


avatar
Grzesiek 12.

03.02.2011 12:11

0

Już widzę ten bałagan, gdy pięć kolejnych bolidów jedzie w odległości mniejszej niż minuta ... Kto wówczas ma prawo skorzystać z ruchowego skrzydła !? Będzie ciekawie .... i na pewno łatwiej sterować wyścigami , a najlepiej będą mieć kierowcy namaszczeni przez FIA .


avatar
pz0

03.02.2011 12:19

0

18. Grzesiek 12 - na początku wyścigu niemal wszyscy będą jechać w odległości mniejszej niż minuta. Chyba o sekundę chodzi.


avatar
Grzesiek 12.

03.02.2011 12:24

0

19 pz0 Jakiś niewyraźny dzisiaj jestem ... Oczywiście że o sekundę mi chodziło ;) sorki !


avatar
franko

03.02.2011 12:25

0

Masakra - Umiejętności kierowcy schodzą na dalszy plan. Ile było wyścigów gdzie kierowca w gorszym bolidzie (np. Kubica) wykazując swój niesamowity talent trzymał kierowcę w lepszym bolidzie za sobą przez kilka lub kilkanaście okrążeń (np.Hamiltona)? A teraz? Kto będzie miał lepszy bolid ten będzie wyprzedzał do woli...


avatar
franko

03.02.2011 12:26

0

FIA powinna zacząć się zajmować hodowlą owiec...


avatar
kempa007

03.02.2011 12:29

0

21. franko a ile bylo, ze Kubica sie meczyl za Rosbergiem?


avatar
pz0

03.02.2011 12:30

0

21. franko - I o to chodzi. Przypomnij sobie ile to razy widzieliśmy ''pociąg Trulliego''. Jak już poruszyłeś temat Kubicy to przypomnij sobie ile razy nie potrafił wyprzedzić przez cały wyścig bolidu z ogona stawki. Cały czas patrzę na to optymizmem. Jedynie te strefy wyprzedzania mi się nie podobają. Powinno to obowiązywać na całym torze.


avatar
Kosa69

03.02.2011 12:45

0

Może nie będzie tak źle, może nawet będzie bardziej ekscytująco. Wyprzedający atakuje przy pomocy ruchomego skrzydła, wyprzedany broni się KERSem, myślę że tak mogą być wykorzystywane te dwa rozwiązania. Ciekawe też jakie różnice w osiągach może dać użycie KERSu przy otwartym tylnim skrzydle... :)


avatar
kempa007

03.02.2011 12:50

0

no na pewno wieksze niz przy normlanym jego ustawieniu...


avatar
URAN

03.02.2011 12:56

0

Nie mają po kolei w tym całym FIA. Z jednej strony wyścigi powinny być atrakcyjne z powodu większej możliwości wyprzedzania i liczby wyprzedzeń. Z drugiej strony utrudnia się wyprzedzanie poprzez niezbyt sensowne przepisy. A zasada powinna być prosta: używaj KERS i ruchome skrzydło kiedy chcesz i gdzie chcesz. Już raz to pisałem: to zupełnie tak, jak bym mógł z dziewczyną tylko w dni nieparzyste, bo w parzyste mama jej nie pozwala. Totalna bzdura i wymysły teoretyków zza biurka. Albo zniosą kretyńskie pomysły, albo umrze to śmiercią naturalną. Liczę też na stanowczy protest wszystkich zespołów. W końcu, to tabakiera jest dla nosa a nie nos dla tabakiery!


avatar
jar188

03.02.2011 13:01

0

Trochę mi to wygląda jak machanie niebieska flagą kierowcy dublowanemu, ale chyba wolę już to niż oglądać przez pól wyścigu męczących się kierowców jadących w pociągach, z drugiej strony jednak nie będziemy mieli już sytuacji jak w ostatnim wyścigu 2010, obrona Pietrowa przed Alonso i Kubicy przed Hamiltonem jak dla mnie też była pasjonująca. No i z całą pewnością w nowym sezonie startowanie z końca stawki szybkim bolidem będzie miało jeszcze mniejsze konsekwencje niż w ostatnich latach.


avatar
Kosa69

03.02.2011 13:01

0

@ 26.kempa007 Oświeciłeś mnie... tyle to i ja wiem :P


avatar
pz0

03.02.2011 13:03

0

27. URAN - trochę mijałoby się z sensem wprowadzenia ruchomego skrzydła. Jeżeli jeden i drugi wygasi skrzydło to nadal nie będzie wyprzedzania. Jeżeli zrobi to tylko wyprzedzający to będzie to niezły wspomagacz.


avatar
pz0

03.02.2011 13:07

0

28. jar188 - A czy równie pasjonujące było jak Kubica kisił się przez ponad pół wyścigu za ToroRosso czy Spykerem?


avatar
davidson51

03.02.2011 13:09

0

Że co!? normalnie ręce mi opadają jak to czytam, mam nadzieje że to nie przejdzie:/


avatar
belzebub

03.02.2011 13:11

0

A co będzie jeśli w strefie wyprzedzania znajdą się trzy bolidy i dwa będą chciały jednocześnie wyprzedzać, będzie wyprzedzanie na trzeciego? Cały ten pomysł jest chory jak cała FIA, zobaczycie w przyszłym sezonie jeśli nie wcześniej będą się z tego pomysłu wycofywać.


avatar
pz0

03.02.2011 13:18

0

33. belzebub -a mało razy tak było ze trzeci objechał obydwu? Trzy bolidy obok siebie? Dosyć rzadko ale nic niebywałego.Zdarzało się że widziałem nawet jak się włączał czwarty by wykorzystać okazję. Powiedzcie, która zmiana w przepisach w ostatnich latach nie spotkała się z falą krytyki na polskich forach? Nawet przepis który okazał się dobry dotyczący SC był w zeszłym roku niemiłosiernie zglebiony.


avatar
Chyllus

03.02.2011 13:19

0

Przegięcie co oni z F1 robią... Do rajdów Robert.. do rajdów..


avatar
jar188

03.02.2011 13:20

0

@31. pz0, gdyby to był ostatni wyścig i walka o majstra to tak, śmiałbym się wtedy z Kubicy i jego zespołu tak samo jak śmiałem się z Alonso i Ferrari.


avatar
belzebub

03.02.2011 13:26

0

do pz0 - no ok, tylko bardziej mi chodziło, czy obydwaj dostaną jednocześnie zgodę na użycie tylnego skrzydła


avatar
pz0

03.02.2011 13:32

0

37. belzebub - myślę że tak. Niby zgodę ma dostać ten co ma mniej niż 1,0sek straty. Jeżeli obaj podpadną pod ten paragraf to myślę że obaj będą mogli wygasić płat.


avatar
nuro

03.02.2011 13:33

0

Ja patrzę na to optymistycznie. Wprowadzenie tego systemu nie oznacza, że używając go wyprzedzisz bolid przed tobą od tak, bez problemu. Gdyby można było go używać na każdym okrążeniu jak KERS, to tylko zwiększyło by dystans pomiędzy tymi najlepszymi bolidami a najgorszymi. Jak kogoś dogonisz to dostaniesz szanse aby pokusić się o manewr wyprzedzania, choć i tak nie będzie to takie łatwe tak sądzę. Szkoda tylko, że można będzie używać go tylko w wyznaczonych strefach. Ps. witam wszystkich jako nowy użytkownik.


avatar
pz0

03.02.2011 13:38

0

39. nuro - witaj. Właśnie o to w tym wszystkim chodzi. Mają testować te strefy wyprzedzania. Jeżeli będzie za łatwo to będą to zmieniać. Wreszcie ktoś dostrzegł co jest grane.


avatar
mariusz-f1

03.02.2011 13:51

0

Nie wiem może się myle. Ale w takim przypadku, talent kierowcy będzie miał coraz to mniejsze znaczenie. Wystarczy dobry bolid i nawet jak spadnie się w trakcie wyścigu na koniec stawki, nie będzie większego problemu z odzyskaniem straconych pozycji i to w bardzo krótkim czasie.


avatar
beltzaboob

03.02.2011 14:05

0

@37belzebub-nie jestem zachwycony, kolego....


avatar
misiek226

03.02.2011 14:12

0

juz glupszych przepisów nie mogli wymyslec, czemu oni niemogą sobie tego włączac kiedy chcą, boje sie pomyslec co bedzie w przyszlych sezonach,


avatar
pz0

03.02.2011 14:14

0

42. beltzaboob - nawet nie skojarzyłem, wziąłem go za Ciebie, prepraszam


avatar
beltzaboob

03.02.2011 14:18

0

@44pzO - i właśnie tego się obawiałem...Pozdr!


avatar
MaCieQ

03.02.2011 14:19

0

Obawiam się także o silniki. Jak podobno ma być mniej silników w tym sezonie dla każdego kierowcy + KERS i to skrzydło ruchome, które w pewnym stopniu też, może wykończyć silnik.


avatar
fan100

03.02.2011 14:20

0

33. belzebub No właśnie co się stanie kiedy za bolidem pojadą dwa kolejne w odstępach umożliwiających wyprzedzanie???? Cholera może być ciekawie. Chociaż po diabła to wprowadzać skoro i tak : 41. mariusz-f1 talent kierowcy schodzi na dno. Ha no a zdublowany też przez moment będzie w strefie pozwalającej użycie skrzydła.


avatar
pz0

03.02.2011 14:20

0

tylko u mnie jest na końcu ''zero'' :-) pozdr


avatar
Pitko

03.02.2011 14:21

0

Mnie to dziwnie wygląda. System ma tylko działać kiedy jesteś poniżej 1 sek za kimś? Przecież wtedy broniący się ma tylko kers do dyspozycji. Chyba że: użycie kersu w połączaniu z otwartym skrzydłem może dawać ryzyko za małego docisku i bolid odleci więc atakujący nie bedzie mógł użyć obu systemów naraz, a konstrukcja która by miała wystarczający docisk dla obu systemów spowalniałaby bolid na reszcie długości toru. Więc akcja kers vs skrzydła na prostej zakończona niepowodzeniem temu z tyłu nadal pozostawia możliwość wyprzedzenia gdyż ten będzie nadal miał pełny kers, a to już wygląda interesująco.


avatar
pz0

03.02.2011 14:26

0

47. fan100 - zdublowany nie ma nic do rzeczy. On nie jest sekundę za, ale kilka kilometrów z tyłu. On nie bierze udziału w tej walce. Talent kierowcy nie schodzi na dno. Dobry kierowca będzie miał zawsze przewagę nad kiepskim. W F1 również zawsze największe znaczenie miał bolid. Dopiero bolid+kierowca to materiał na mistrza. Dlaczego Kimi zrobił majstra w beznadziejnej dla niego sytuacji, a Massa w o wiele lepszej nie dał rady?


avatar
pz0

03.02.2011 14:28

0

49. Pitko - może by i odleciał ale przy braku docisku z przodu. Przy zmniejszonym docisku z tyłu to nie grozi.


avatar
PrzemekF1

03.02.2011 14:32

0

A co jeżeli już wyprzedzający wyprzedzi przednimi kołami wyprzedzanego?Wtedy ten drugi może tego użyć?Według mnie będzie dużo wypadków przez te ruchome tylne skrzydło, w połączeniu z kers zapewne bolid bedzie tracił przyczepność i wpadał w poślizg.


avatar
pz0

03.02.2011 14:36

0

52. PrzemekF1 - jeżeli w strefie pomiaru był z przodu to nie będzie mógł tego użyć. Tak to przynajmniej ja interpretuję.


avatar
beltzaboob

03.02.2011 14:38

0

Panowie, kiedyś była tzw struga i sytuacja była analogiczna, choć wyjścia ze strumienia nikt nie ogr. elektronicznie. I cieli się "na trzeciego"? Cieli się, jeszcze jak! Na tym polega ten sport... Wiec rozważania o wyprzedzaniu "na trzeciego"wydaja mi się nieco, jakby to określić....amatorskie? Co do mocy KERSU sam Robert powiedział, że zysk z wygaszanego skrzydła przewyższa zysk z systemu odzyskiwania energii, więc sprawa jest jasna. Nie podpisuję się pod opiniami o FIA. Krytykować to każdy jeleń potrafi. Mi te pomysły z KERSEM i skrzydłem też pachną Adamem Słodowym, ale do krytyki mnie to nie upoważnia.


avatar
mario7878

03.02.2011 14:55

0

"ach wy Palaki" uwielbiam Was. Ile nas tyle też opinii. Może to mało odkrywcze, ale trzeba to wypróbować, a nóż okaże się to atrakcyjne. Jeżeli zaś nie to do kosza z tym pomysłem.


avatar
belzebub

03.02.2011 15:42

0

Myślę że z początku może być z tym trochę zamieszania, co innego testy, co innego walka na torze, przede wszystkim kierowcy, będą musieli się nauczyć sprawnie tego używać, w końcu bolid po prostej nie jedzie 100 km/h. Z samych przecież ich komentarzy, którzy narzekają na większą liczbę przycisków z użyciem może być różnie. Inna sprawa, że lepszym rozwiązaniem byłaby dowolność użycia wygaszania tylnego skrzydła na rzecz rezygnacji z KERS-u w końcu dwa sezony wcześniej okazał się on klapą, a nie wydaje mi się, żeby teraz byłoby inaczej.


avatar
M@teuka

03.02.2011 15:52

0

ja jebe ;/ żałośna sie robi ta F1. dość że wyprzedzania jak na lekarstwo to jeszcze będą tylko specjalnemiejsca do tego. nie normalne.


avatar
6q47

03.02.2011 16:02

0

54. beltzaboob współczuję sobie i Tobie - teraz wymagana jest uwaga w czytaniu. A tak w teamcie. Nie sądzisz, że u niektórych kierowców trzeba będzie dolać kilka litrów paliwa więcej? Nerwowość podczas patrzenia w lusterka, jakieś komunikaty w słuchawkach lub sygnalizajcja na kierownicy (od zespołu), że musi uważać na tego z tyłu, bo zbliżają się do strefy prawdy... w tym momencie mam na mysli to, ze taki nerwus moze nieco inaczej operować skrzynia biegów i pedałem przyspieszenia. Czy istnieje taka możliwość, że w takich chwilach silnik zużyje nieco więcej paliwa niż zazwyczaj? Czy raczej zmieści się w granicach obliczonych przez inżynierów? Pozdr.


avatar
dick777

03.02.2011 16:48

0

Zamiast wymyślać te wszystkie kretyńskie przepisy, które służą wyłącznie zwiększeniu możliwości ustawiania wyników przez sędziów i decydowania przez nich, kto zostanie mistrzem, lepiej niech poluzują przepisy krępujące rozwój i innowacyjność, tak by dać większe możliwości popisu inżynierom. To wystarczy, by wyścigi stały się atrakcyjniejsze.


avatar
beltzaboob

03.02.2011 17:08

0

@6q47-No, proszę stałych użytkowników o uwagę....tu Wasza pomyłka może być dla mnie bolesna...jestem tym wkrwiony ale cóż... Kolo jest jak chiński adidas - adidasa...;)))). Ale w poście 56 napisał dosyć dorzecznie. Tym bardziej trudno.... Co do pytania, trudno orzec ale wydaje mi się, że różnice nie będą większe, niż kiedyś. tym bardziej, że owszem, nerwusy typu Lewisa mogą agresywnie operować przełożeniami, ale z drugiej str.bolid w momencie wygaszenia skrzydła czy użycia kersu zmniejsza zużycie paliwa. Tak, że chyba na to samo wyjdzie, tym bardziej, że w sumie wszyscy duszą na tym poziomie na maksa. Ale swoją drogą ciekawe byłoby porównanie zużycia paliwa u Lewisa i Jensa. @pz0 - sor za to O - u mnie tak samo wygląda.... Pozdrawiam Panowie!


avatar
beltzaboob

03.02.2011 17:14

0

Zupełnie nie na temat ale w kontekście ataku ludzi, których nazywam "sezonowymi poławiaczami runa leśnego" Martwi mnie nieobecność kilku osób, które raczej regularnie udzielały się... Może to chwilowe. @Marti, pjc, dziarmol - odezwijcie się, przyjaciele!


avatar
olo_82

03.02.2011 17:28

0

beltzaboob a może Ty powinieneś założyć swoje własne forum, najlepiej dotyczące całej motoryzacji na świecie, zarejestrować tylko swoich dupowłazów i było by w końcu konkretnie, bez nerwów i bez zbieraczy runa leśnego... itp. Co Ty na to? a tak na poważnie lubisz być podpuszczany, prawda?


avatar
Budyn_F1

03.02.2011 17:32

0

Dobry pomysl z tym skrzydłem.


avatar
lukasz1

03.02.2011 17:34

0

58. 6q47 Z tego co mi wiadomo kierowcy f1 wybijają się ponad przeciętność w wielu aspektach. Nie tylko mają lepszy refleks, ale na pewno by liczyć się w motosporcie muszą dysponować opanowaniem i umiejętnością koncentracji w każdych warunkach. Jestem prawie pewien że kierowcy są poddawani większym stresom i radzą sobie z nimi, jedni lepiej, drudzy gorzej. Sądzisz że w zeszłorocznym GP Abu Dhabi Alonso, jadąc za Pietrowem na nieodpowiedniej pozycji nie był pod większą presją, jakoś udało mu się uniknąć błędów skutkujących niedojechaniem do mety. Jeżeli któryś kierowca jest podatny na stres i popełnia niezauważalne gołym okiem błędy, z pewnością nie ustrzeże się ich i w tym sezonie. I myślę że ogólnie nie powinny wpływać na osiągi. Natomiast jeżeli chodzi o zużycie paliwa, rzeczywiście może być trochę wyższe, ale tak chyba zawsze jest gdy inny kierowca jedzie bardzo blisko za innym kierowcą. Czy ten kierowca jest wyposażony w KERS czy ruchome tylne skrzydło tak czy siak wywołuje presje z pewnością porównywalną z presją z poprzednich sezonów.


avatar
mariusz-f1

03.02.2011 17:48

0

61.beltzaboob - Przestańcie juź wreszcie wypisywać takie teksty i to nie tyczy się tylko ciebie. Zaglądam czasami na archiwum tego forum i tam też można było się pośmiać z niektórych.... komentarzy.


avatar
franko

03.02.2011 18:17

0

mariusz-f1 - w swoim poprzednim poście napisałeś dokładnie to o co i mnie chodziło w moim: Wszyscy się podniecają możliwościami wyprzedzania, ale umyka im sedno sprawy: Lepsze BOLIDY będą zawsze na mecie pierwsze. Kierowcy i ich umiejętności przestają się liczyć.... i to miałem na myśli pisząc mój poprzedni post.... Różnice z poprzednich sezonów się pogłębią.... i wyprzedzania wcale nie będzie tak wiele jak się wydaje.Lepsze bolidy pomkną do przodu i tyle, a ogon rzeczywiście będzie się co chwila wyprzedzał w walce o 10, 14 i 18 miejsce...Żal.


avatar
pjc

03.02.2011 18:51

0

@beltzaboob ja jestem obecny ale śledzę te testy i to co się dzieje na stronie raczej wyrywkowo - praca :)


avatar
pjc

03.02.2011 19:01

0

@olo_82 wybacz ale ja nikomu w 4 lit. nie wchodze. Poza tym wymieniona zostala w tamtym gronie jedna z kobiet. Proszę o trochę szacunku. To,że pewnym ludziom dobrze idzie dyskusja między sobą nie jest chyba przestępstwem.


avatar
mariusz-f1

03.02.2011 19:03

0

66.franko - Faktycznie napisaliśmy to samo :-) Sorki ale mój post pisałem w pośpiechu i nie czytałem.... reszty ;-) Ale wracając do tematu, to obawiam się, że te"nowinki" mają pomóc przede wszystkim tym najmocniejszym zespołom i nic więcej. A przepaść pomiędzy tymi najmocniejszymi i średniakami przez takie "wynalazki" może się niestety ale tylko.... powiększyć. I nie wiem, ale ja nie widziałem nic złego w tym, gdzie kierowca w mocniejszym bolidzie męczył się z wyprzedzeniem tego słabszego przez kilka okr. Pozdrawiam :-)


avatar
pjc

03.02.2011 19:11

0

Jerstem ciekaw jak będzie wyglądała wymiana takiego skrzydła w razie usterki systemu bądź w sytuacji kiedy spojler zostanie uszkodzony np.przez inny bolid.


avatar
pz0

03.02.2011 19:36

0

60. beltzaboob - nie ma problemu. To było informacyjnie a nie wytknięcie. W tym sezonie mam zamiar udzielać się nieco więcej stąd poinformowałem. 62. olo_82 - akurat Marti z reguły miała nico inne zdanie jak dziarmol. Nigdy nie zauważyłem żeby któreś z nich było ''dupowłazem''. Lepiej ich przeproś. 70. pjc - Z przednim regulowanym jakoś sobie poradzili to i z tylnym dadzą radę. Poza tym tylne skrzydło wymienia się niezmiernie rzadko. Jak ktoś dostaje ''strzał'' w tył to leci również zawieszenie i dla delikwenta jest po zawodach.


avatar
frg1pl

03.02.2011 19:44

0

jest jeszcze opcja ze sie komus skrzydlo zblokuje lub "zblokuje"w pozycji "on" Ciekawe czy bedzie musial zjechac...


avatar
pjc

03.02.2011 20:27

0

pz0 to prawda. Pozostaje wtedy zjazd żółwim tempem do garażu. Jeżeli w ogóle da radę zjechać. Poza tym jeżeli juz zajdzie taka potrzeba to trwa to chyba trochę dłużej niż wymiana przedniego. Tu taki przykład z przeszłości : youtube. com/ watch?v= xL3at57BNsQ


avatar
beltzaboob

03.02.2011 20:45

0

@Marti, pjc, dziarmol - Sor! Głupio wyszło... @mariusz-f1 - przyznam Ci rację. @olo82 - łatwo mnie podpuścić, fakt.


avatar
Zgred Zen

03.02.2011 20:58

0

72. frg1pl alonso nie widzi w tym problemu,bo mówił,ze zawsze pod wpływem dużej szybkości powietrza wraca do poprzedniego ustawienie.Wg mnie na pewno stracą na okrążeniu,ale nikt do końca nie wie na 100% jaki to będzie skutek uboczny nawet chwilowej blokady.


avatar
tadex

03.02.2011 21:57

0

Jak dla mnie ilość ograniczeń jest irytująca. Jak słusznie zauważył ktoś powyżej, im więcej ograniczeń tym mniej możliwości na innowacyjność. Nie bardzo rozumiem sens pomysłu z możliwością używania tego skrzydła tylko i wyłącznie w określonych warunkach? Idiotyzm i tyle. Jeśli jest coś w aucie to niech kierowiec decyduje kiedy i jak to użyje? Czy normalne jest, aby o użyciu danego elementu wyposażenia bolidu decydowały przepisy? To może jeszcze wprowadzą zakaz wyprzedzania na pozostałej części toru?


avatar
Marti

04.02.2011 00:08

0

@beltzaboob - krucho u mnie z czasem ostatnio, dlatego się za bardzo nie udzielam, zerkam tylko na przebieg testów, poczytam odpowiednie komentarze i tyle :) zresztą w okresie testów ciężko tutaj o wielkie dyskusje, bo panuje jeden wielki rozgardiasz :) @pz0 - fajnie że wracasz w większym wymiarze :)


avatar
pz0

04.02.2011 01:00

0

77. Marti - aż tak nadzwyczaj dużo to tego nie będzie, bo w sezonie mam najwięcej roboty, no i sama widzisz kto tutaj obecnie dominuje, że aż czasami się odechciewa czytać. Myślę jednak że będzie tego nieco więcej niż w 2010. Nawet już wiem kto zrobi mistrza w tym roku. Mocno mi brak jeszcze dareckyego i co dziwne kumahary. Andrzej Opolski w odpowiednim momencie się nieco uaktywni, ale co z surelaw? Pozdrawiam.


avatar
theadzik

04.02.2011 08:46

0

Ludzie dajcie spokój... jeszcze nie dawno wszyscy marudzili, że mało akcji, mało wyprzedzania... FIA zrobiło coś, żeby dało się wyprzedzać, to jeszcze większe lamenty...


avatar
Grzesiek 12.

04.02.2011 09:12

0

79.theadzik Tylko że FIA zrobiła to wszystko aby łatwiej sterować wyścigami ;/ Po pierwsze , mając na uwadze wyścigi z poprzednich sezonów , podejrzewam że połowa stawki po dwóch okrążeniach będzie jechać w odległości mniejszej niż jedna sekunda .... Co wtedy jakie decyzje podejmie pan który decyduje któremu kierowcy dać zielone światło na użycie skrzydełka ? . Jeśli chodziłoby tylko o dobro wyścigów to użycie przedniego skrzydła było by dozwolone w późniejszej fazie wyścigu i to na całym torze ... Po drugie , jedna sekunda to absurd . Jeśli już pozwolić na użycie , to tylko w przypadku gdy różnica jest mniejsza niż 0,5s bo to tylko wówczas ma sens ... A tak FIA zrobiła przepis nieżyciowy , w którym zasady będą jeszcze nie raz zmieniane , bo protestów nie będzie końca .... Kreatorzy cholerka !


avatar
beltzaboob

05.02.2011 10:38

0

@61mariusz-f1 - tak swoją drogą, jak już masz się z czego pośmiać, to życzę przyjemności. Jakoś nigdy do polemiki na bieżąco nie byłeś skłonny, więc niska jest Twoja wiarygodność. Ja doskonale wiem, że czasami popłynę, ale jak dotąd jedyny Jacu, który był w stanie ze mną polemizować. więc dam Ci tę samą radę, co i Ty mi. Odpuść sobie krytykę z taka argumentacją. @olo-82-CH.C.W.D! P...drylu!


avatar
mariusz-f1

05.02.2011 13:04

0

81.beltzaboob - Pisząc, że "czytając archiwum tego forum, też można było się pośmiać z niektórych komentarzy" przecież nie miałem na myśli ciebie, ani tym bardziej "starych" bywalców tego portalu. A tak swoją drogą, to chociaż mnie też łatwo sprowokować :-) Ale ja nigdy bym sobie nie pozwolił na napisanie takiego czegoś, jak ty to zrobiłeś w poście nr "81" do olo-82 :-( I to nas chyba.... różni. Bo "błysnąć" wiedzą o F1 to nie.... wszystko.


avatar
beltzaboob

05.02.2011 13:24

0

@82 mariuusz-f1 - myślałem, że do mnie z tym śmianiem...miałbyś sporo racji, bo, jak napisałem, nieraz zdarza mi się popłynąć. I jest z czego polać.... Co do Ola_82 - kolo nie pierwszy raz mnie prowokuje, co może się okazać niebezpieczne, bo są również granice kultury...więc...przyznaję, za ostro. Mogę przeprosić redakcję i innych użytkowników, ale nie adresata....nie tym razem. Więc przepraszam Ciebie i innych, dla których jest to poniżej przyjętego poziomu. Tak, jak nigdy nie zwróciłem się w ten sposób do nikogo na niniejszym forum, tak postaram się tego nie powtarzać w przyszłości. Jeszce raz sor i pozdr. Bez urazy. P.S. Co do postu 74 miałeś pełną rację. Zachowałem się jak debil, czym naraziłem osoby postronne na nieuprawnione zarzuty, bo jeśli ktoś tu komuś w 4lit. wchodzi, to raczej ja im, a nigdy odwrotnie...Tym bardziej uprawniony staje się moja odp.dla Ola_82.


avatar
mariusz-f1

05.02.2011 13:59

0

83.beltzaboob - Nie ma sprawy, było minęło :-) Ja też w sumie niepotrzebnie wcinałem się w twój post nr "61" PS I jeszcze jedno. Ja miałbym się śmiać z twoich postów ?! No nie żartuj sobie :-)) Pozdrawiam


avatar
beltzaboob

05.02.2011 14:06

0

@84mariusz-f1 - chodziło o post 64, oczywiście. a za wcięcie się jestem Ci wdzięczny, bo było to idiotyczne z mojej str.;))) Pozdrawiam.


avatar
mariusz-f1

05.02.2011 17:00

0

83.beltzaboob - Tak na koniec, to nie przesadzaj z tym "debilem" Czytam przecież twoje posty i wiem że trzymasz w nich poziom (i to wysoki) A i mnie nie masz za co przepraszać, bo zwyczajnie nie masz za co :-)


avatar
6q47

05.02.2011 20:55

0

panowie... chyba nie jesteście cukiernikami? Jakoś mi nie pasuje ten zawód do waszych Person:) Pozdr.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu